"Opiniones de la Oficina General del Comité Central del PCC y la Oficina General del Consejo de Estado para la Reforma e Innovación del Comercio Digital"

14 de febrero de 2025 por
"Opiniones de la Oficina General del Comité Central del PCC y la Oficina General del Consejo de Estado para la Reforma e Innovación del Comercio Digital"
Observatorio PyME

El 28 de noviembre de 2024, el Partido Comunista de China y el Consejo de Estado emitieron un comunicado con el fin de promover la reforma y el desarrollo del comercio digital de acuerdo a los principios de la innovación y la seguridad.

Se plantea como objetivos principales que para 2029 el comercio de servicios entregables digitalmente aumente de manera significativa representando más del 45% del comercio total de servicios del país y que para 2035 este sector represente más del 50%.

En línea con ello, las acciones que se realizarán están vinculadas con cuatro ejes: apoyar el desarrollo de subdivisiones comerciales digitales y entidades comerciales, promover la apertura institucional del comercio digital, mejorar el sistema de gobernanza del comercio digital y fortalecer las garantías organizativas.

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Statista

"Already catering to a giant market back home, China has recently been trying to gain a stronger foothold in international online shopping. More and more Chinese e-commerce firms are branching out with platforms for the international market. Temu by Chinese PDD Holding (formerly Pinduoduo Inc.) is the most recent example of this. The site recorded record sales of 130.56 billion yuan (equivalent to around $17 billion) in 2022."

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China Briefing

"E-commerce platforms have transformed China’s consumer market, providing unparalleled access to different kinds of products. These platforms have led to rapid online shopping growth and influenced consumer behavior through features like live streaming. All of these contribute to the country’s economic development, making China the largest e-commerce market in the world.

The critical impact of e-commerce platforms on China’s consumer market is increased accessibility. Chinese consumers can easily access products from domestic and international brands."

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South China Morning Post

"While China has fostered e-commerce giants such as Temu, TikTok Shop, AliExpress, and Shein to challenge established players like Amazon, analysts say Donald Trump’s pending return to the US presidency could undermine Chinese ambitions to dominate global e-commerce space.

The General Administration of Customs on Thursday adopted 16 measures in its latest move to optimise the business environment at China’s ports and to streamline customs clearance. This came after it rolled out four new policies last week to boost cross-border e-commerce exports, including streamlined export-declaration processes and creating overseas parcel return centres in 20 pilot cities."

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Observatorio PyME 14 de febrero de 2025
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